Jin a Jang, symbol na vlajke organizátora zimných olympijských hier 2018, Kórejská republika.




Priznám sa, šport nie je mojou silnou stránkou, ale dnes ma predsa niečo mimoriadne upútalo na pompéznom otváracom ceremoniály ZOH v Kórejskej republike. Bol to Jin a Jang, národný znak Kórejskej republiky, vytvorený na ľade v modro-červenej farbe. Je tiež súčasťou národnej vlajky. Veľa sa už povedalo a popísalo o tomto symbole života. Podľa neho všetko môže fungovať vo svete a vo vesmíre iba na dvoch protikladoch. (zima-teplo, deň-noc, žena-muž, dobro-zlo, vojna-mier…)


Ale najviac ma zaujalo, že práve tento znak má na vlajke krajina, v ktorej, ako povedal komentátor, funguje veľa pravidiel. Je to jedna z krajín, kde sa uznáva pracovitosť, húževnatosť a patrí medzi bezpečné krajiny. Práve pod touto vlajkou, so znakom Jin a Jang sa stretli športovci z 92 krajín sveta. Dve krajiny, ktoré sú vo vojnovom stave (Severná a Južná Kórea) dokázali, že ich športovci kráčali spoločne pod jednou vlajkou. Pre Kóreu srdcervúci moment a odkaz pre celý svet. ZOH hry sa nesú v znamení dvoch slov: MIER a POKOJ.

Prečo ma to vlastne oslovilo? Na podnet zákazníkov vytváram aj obrazy týchto symbolov. Potešilo ma, že som si mohla doplniť niektoré vedomosti o tomto symbole zo staro-čínskej filozofie.


Jin Jang shabby chic


Jin Jang hnedý


Jin Jang malý

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Moja tvorba a čo do nej vkladám

Portréty slávnych

Obrazy, obrázky, string art 2