Hej, hej, hej sokoly…





Hej, hej, hej sokoly, z výšky hladia na to všetko čo nás bolí…



Pieseň krásna, no pre mňa veľmi smutná… Matka s dieťaťom žijúca v zahraničí, si ju vraj so svojím synom púšťa namiesto večerníčka. Až ma pichlo pri srdci. Prečo vlastne približne 15 až 30 tisíc obyvateľov opúšťa ročne Slovensko ? Prečo idú šťastie hľadať inde a nie v krajine, kde sa narodili a prežili detstvo ? Prečo vraj občianske združenie, ktoré sa snaží, ako jediné o návrat Slovákov z cudziny, sa za 5 rokov podarilo presvedčiť až 50 ľudí ?

Asi tu niečo nefunguje, asi málo argumentov a skutočných presvedčivých dôvodov na návrat rodákov žijúcich vonku. A veľa ľudí žijúcich v tejto krajine má podobný názor, ale nemôžu vycestovať…

Venujem sa umeleckej činnosti a zážitok z nedávnej mojej prezentácie ma o tom presvedčil. Pristavil sa pri mojej tvorbe párik v strednom veku a začali so mnou komunikovať, že vraj ako sa darí…pán sa priznal aj manželka robí podobnú tvorbu, ale nikdy by nerobila slovenský znak a paragraf, ako videli u mňa. Priznávam, že ma prichytili pri čine. Áno nájdete u mňa obrazy, ako je slovenský znak či paragraf, ale aj ja bojujem často s veternými mlynmi, narážam na prekážky, niekedy pre mňa neriešiteľné. Ako je dehonestovaná pravá remeselná tvorba. Ten, ktorý sa chce presadiť naozaj vlastnou tvorbou vie, o čom hovorím. Sťažovanie sa, počúvam azda na každom kroku a potvrdili mi to aj tento párik, ktorý sa zastavil len tak na kus reči. Pri ich odchode padla ešte poznámka, skúste predaj v Rakúsku.

Priznávam sa , že keď počujem tkz. selebrity, či športovcov, ktorí nás namotávajú, že akí sú hrdí Slováci, kladiem si otázku, že prečo tu nežijú, utekajú za hranice či už do Rakúska, Česka, či inde…prečo nežijú v „krajine zázrakov“, ako tomu vravím ja. Vlastné skúsenosti a život v tejto krajine ma presviedča, že je tomu naopak a čím ďalej je to horšie. Áno, môže niekto namietať, že ak sa ti tu nepáči, môžeš odísť, avšak nie každý má odhodlanie opustiť túto krajinu, či už zo zdravotných , alebo rodinných dôvodov…

Kto to zmení, komu sa raz podarí presvedčiť rodákov vrátiť sa na Slovensko a nielen to , ale aj žijúcich v tejto „krajine zázrakov“ presvedčiť všetkých, že je tu skutočne radosť žiť !!!

Hej, hej, hej sokoly, z výšky hladia na to všetko čo nás teší… Kedy sa bude takto spievať ?…

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Moja tvorba a čo do nej vkladám

Portréty slávnych

Obrazy, obrázky, string art 2